Religion i Aarhus 2013

Forskningsgruppen bag Pluralismeprojektet "Religion i Aarhus" præsenterer nye resultater, hvor e-udgivelsen blandt andet bliver lanceret. Derudover vil forskergruppen fremhæve highlights fra undersøgelsen, og efterfølgende vil der blive afholdt reception i Foyeren.

Tirsdag 10. december 2013,  kl. 13:15 - 16:00

Aarhus Universitet, Tåsingegade 3, Bygning 1441, Auditorium 1

Center for Samtidsreligion

En forskningsgruppe fra Center for SamtidsReligion står bag ny undersøgelse, der beskriver ændringerne i det religiøse landskab i Aarhus anno 2013. Resultaterne bliver næste uge præsenteret ved lanceringen af e-udgivelsen ”Religion i Aarhus 2013 – en kortlægning af religion og spiritualitet”.

Projektet er tænkt som en opfølgning på Det Danske Pluralismeprojekt, som blev udarbejdet for omkring 10 år siden. Den indebar dengang også en kortlægning af religion i Aarhus. Ved at gentage undersøgelsen kan denne udgivelse nu pege på, hvordan religion forandrer sig i en nutidig kontekst.

Der kan peges på flere grunde til forandringsprocesserne inden for de enkelte grupper, men overordnet set er det tydeligt, at grupperne ændrer sig i takt med samfundets forandringer og de behov, der opstår i kølvandet heraf.

Se invitationen til arrangementet